V posledních letech dochází k posílení postavení žen ve světě a díky rostoucímu povědomí o významu diverzity a inkluzivity v oblasti ekonomiky. Ženy se stávají stále více viditelnými v oblastech, kde byly dříve méně zastoupeny, jako jsou věda, technologie, inovace a podnikání. Podle studie společnosti McKinsey & Company z roku 2020 jsou společnosti s větším počtem žen v jejím vedení obvykle úspěšnější a výkonnější. To znamená, že posílení postavení žen v podnikání není jen otázkou rovnosti, ale také ekonomického prospěchu.
Postavení žen v podnikání
Přestože se situace zlepšuje, ženy v podnikání stále zůstávají mnoha výzvám. Mezi výzvy patří například nedostatek finančních prostředků, tyto přístupy k vzdělání a mentorství, stereotypy a diskriminace. Podle studie společnosti Deloitte z roku 2021 se ženy stále setkávají s předsudky a překážkami, které brání jejich úplnému zapojení do podnikání. Je důležité, aby se tato situace zlepšila, a to prostřednictvím většího zapojení žen do rozhodovacích procesů a podpory žen v podnikání.
Ženy mohou ovlivnit svět podnikání
I když ženy v podnikání stále zveličuji, mnoho z nich se svým úsilím a odhodláním dokázalo dosáhnout velkého úspěchu. Příkladem může být například Michelle Obama, bývalá první dáma Spojených států amerických, která se po ukončení funkce věnovala psaní knih a zakládání charitativních organizací. Dalším příkladem je Arianna Huffington, zakladatelka a bývalá šéfredaktorka Huffington Post, která se stala jednou z nejvlivnějších žen v oblasti médií. Tyto příběhy úspěšných podnikatelů ukazují, že i přes překážky a výzvy jsou možné dosáhnout vynikajících výsledků a ovlivnit svět podnikání.